Folosirea surplusului de energie.

Așa cum am promis in articolul trecut, vom analiza cateva soluții care previn creșterea accidentală a tensiunii in rețea si care duce la restararea continuă sau intrarea in Stand-by a invertorului

Avantaj:Nu se „oboseste” invertorul cu cicluri repetate Off=>Restart=>On=>Off=>Restart…

Dezavantaj-se reduce drastic puterea injectată , uneori pana la 50% din puterea invertorului.

1.Activarea funcției limitare putere-tensiune (Q-U) din meniul invertorului.Această functie are ca efect reducerea puterii injectate in retea de către invertor in momentul in care tensiunea se apropie de valoarea critică (in general 255V).

2.Folosirea cat mai mult pentru autoconsum a energiei in surplus.Se poate face prin redirecționarea surplusului către consumul propriu.

Astfel iarna se poate incalzi un boiler/puffer de capacitate cat mai mare (corelat insă cu puterea invertorului – de ex. la  5kW putere, este necesar un puffer de 300l, la 20 kW necesarul este de 1.000l).Apa din puffer se poate folosi fie ca si apă caldă menajera, fie se poate utiliza ca si apă „preincalzita” in circuitul unei centrale pe gaz/lemne.Sau pentru alimentarea unei pompe de caldură – PDC.

Vara, surplusul de energie se poate folosi pentru aer condiționat, irigarea unui teren (unde este cazul), incălzirea piscinei, etc.Daca pompa de caldură este reversibilă, se poate folosi si pentru răcire.

            Avantaj:Folosirea energiei pentru autoconsum este mai eficientă financiar decât injecția in retea.

Dezavantaj:Costuri suplimentare pentru achiziția si instalarea echipamentelor adiționale.

3.Instalarea de baterii.Este cea mai costisitoare soluție.

Avantaj:Asigură o oarecare independență in cazul caderilor de tensiune.

            Se poate folosi energia inmagazinată și pe timp de noapte, când panourile nu produc.

            Dezavantaj:Costuri mari ale ale bateriilor.

Se mai pot implementa și alte sisteme de folosire a energiei in surplus, in funcție de particularitățile fiecărui prosumator in parte si de condițiile existente la fiecare locatie.

Evident, dacă există un autovehicol electric,incărcarea acestuia cât posibil pe timpul zilei este cât mai recomandată.

Folosirea surplusului de energie pentru autoconsum este cea mai buna soluție.